Koszuty, dnia 09.08.2024 rok
Zamawiający :
Parafia pw. św. Katarzyny i Najświętszego Serca Jezusowego w Koszutach
Koszuty 70, 63-000 Środa Wielkopolska
Telefon: 519 163 773
Ogłoszenie o wyborze oferty
Dotyczy: Postępowania prowadzonego w trybie zapytania ofertowego na realizację zadania pod nazwą „Wymiana pokrycia dachowego na budynku kościoła” dofinansowanego z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na podstawie wstępnej promesy NR RPOZ/2022/7091/PolskiLad.
1. Informuję, że na wyżej wymienione zadane, jako najkorzystniejsza, ze względu na przyjęte kryterium oceny ofert Cena – 100%, została wybrana oferta, złożona przez Andrzeja Dzierzyńskiego, prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą:
DEKARBUD Zakład Usługowo – Handlowy Andrzej Dzierzyński z siedzibą w Koszutach 27a, 63-000 Środa Wielkopolska
Zaoferowana cena: 337.000,00 zł brutto
Wybrana oferta została złożona w terminie oraz spełnia wszystkie warunki określone w zapytaniu ofertowym.
2. Lista Wykonawców, którzy złożyli oferty w przedmiotowym postępowaniu:
1) DEKARBUD Zakład Usługowo – Handlowy Andrzej Dzierzyński, Koszuty 27a, 63-000 Środa Wielkopolska
Zaoferowana cena: 337.000,00 zł brutto
2) Zakład Dekarsko – Blacharski Marek Wieczorek, ul. Zielona 10/27, 63-300 Pleszew.
Zaoferowana cena: 374.070,32 zł brutto
Proboszcz parafii
pw. św. Katarzyny i Najświętszego Serca Jezusowego
w Koszutach
/-/ Ks. Roman Turoń
Zapytanie ofertowe nr 1/2024
niepodlegające obowiązkowi stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych
(Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) – uzasadnienie zwolnienia z obowiązku stosowania ustawy art. 4, 5 ust. 1 oraz art. 6 wyżej cytowanej ustawy
Na realizację zadania pn.:
Wymiana pokrycia dachowego na budynku kościoła
WSTĘPNA PROMESA DOFINANSOWANIA INWESTYCJI
Z RZĄDOWEGO PROGRAMU ODBUDOWY ZABYTKÓW NR RPOZ/2022/7091/PolskiLad
1. ZAMAWIAJĄCY :
Parafia pw. św. Katarzyny i Najświętszego Serca Jezusowego w Koszutach
Koszuty 70, 63-000 Środa Wielkopolska
Telefon: 519 163 773
Adres e-mail: rturon@wp.pl
Strona internetowa prowadzonego postępowania: http://parafiakoszuty.pl/
Osobą uprawnioną do kontaktu z Wykonawcami w sprawie niniejszego postępowania jest
Ks. Roman Turoń, tel. 519163773, email: rturon@wp.pl
2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na wymianie pokrycia dachowego na budynku kościoła w miejscowości Koszuty, finansowanego
z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
Celem inwestycji jest przywrócenie kościoła do pierwotnego stanu i zabezpieczenie go przed dalszymi uszkodzeniami. Przeprowadzenie prac konserwatorskich związanych z dachem oraz obróbkami blacharskimi będzie kluczowe dla zachowania wartości historycznej i kulturowej tego zabytkowego obiektu.
2) Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są roboty obejmujące przeprowadzenie remontu pokrycia dachowego z dachówki karpiówki, a także wymianę zużytych rynien i obróbek blacharskich z cynku na obróbki i rynny z miedzi. Przeprowadzenie prac konserwatorskich związanych
z dachem oraz obróbkami blacharskimi będzie kluczowe dla zachowania wartości historycznej i kulturowej tego zabytkowego obiektu. Prace jakie są do wykonania na obiekcie:
– Usunięcie starej dachówki, obróbek blacharskich i rynien.
– Rozebranie ołacenia dachu.
– Wywóz i utylizacja odpadów.
– Sprawdzenie stanu konstrukcji dachu -konserwacja krokwi od strony dachu środkami owadobójczymi.
– Ułożenie folii wstępnego krycia.
– Montaż nowych obróbek blacharskich z blachy miedzianej.
– Montaż nowych rynien z blachy miedzianej.
– Montaż nowej dachówki karpiówki.
– Wymiana instalacji odgromowej.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarto w dokumentacji projektowej stanowiącej załączniki do zapytania ofertowego.
Zakres robót nie ujęty w dokumentacji projektowej, które należy uwzględnić w cenie ofertowej:
- koszt przygotowania terenu budowy,
- budowa, utrzymanie i rozbiórka zaplecza budowy,
- zabezpieczenie i ochrona placu budowy,
- uporządkowanie placu budowy po zakończeniu robót,
- zabezpieczenie mienia zgromadzonego na placu budowy,
- wykonanie innych robót i czynności, które były do przewidzenia na etapie przygotowania oferty, wynikających z Prawa Budowlanego, Polskich Norm, zasad wiedzy i sztuki budowlanej,
- usunięcie powstałych w czasie wykonywania robót odpadów w sposób zgodny z zapisami Ustawy o Odpadach oraz Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- Ponadto Wykonawca w ramach zadania zobowiązany jest do wykonania i ustawienia tablicy informacyjnej z informacją o dofinansowaniu zadania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków zgodnie z wytycznymi zawartymi w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021r. wraz ze zmianami w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz.U. poz. 953, 2506, 1471). Projekt tablicy zostanie przekazany Wykonawcy przez Zamawiającego. 3) Nazwy i kody zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):CPV: 45261210-9 Wykonanie pokryć dachowychCPV: 45261900-3 Naprawa i konserwacja dachów4) Lokalizacja miejsca robót: Koszuty gmina Środa Wielkopolska5) Wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi:Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielił gwarancji i rękojmi za wady na okres min. 60 miesięcy od dnia odbioru końcowego bez wad. Szczegółowe wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi opisano we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do zapytania ofertowego.6) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.7) Zamawiający nie dopuszcza możliwości powierzenia części zamówienia Podwykonawcom.8) Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, a w szczególności ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2023.682 t. j. z dnia 12.04.2023 r.), ustawie
z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2022.1360 t. j. z dnia 29.06.2022 r.). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z prawem polskim,
w szczególności z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie oraz przepisami dotyczącymi wyrobów, materiałów stosowanych w budownictwie.9) Zmiany i wyjaśnienia treści zapytania ofertowego oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postepowaniem o udzielenie zamówienia będą udostępniane na stronie internetowej Zamawiającego: parafiakoszuty.pl
3.WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że dysponuje co najmniej jedną osobą przewidzianą do pełnienia funkcji kierownika budowy, spełniającą łącznie następujące wymagania:
- posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń oraz spełniającą wymagania określone w art. 37c[1] ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity: Dz. U. z 2022r. poz. 840z późn. zm.).
-
[1] Art. 37c. Robotami budowlanymi kieruje albo nadzór inwestorski wykonuje, przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru osoba, która posiada uprawnienia budowlane określone przepisami Prawa budowlanego oraz która przez co najmniej 18 miesięcy brała udział w robotach budowlanych prowadzonych przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru lub inwentarza muzeum będącego instytucją kultury.
2) Przesłanki wykluczenia z postępowania
a) Zamawiający wyklucza z postępowania Wykonawcę, w przypadku wystąpienia przesłanek sprecyzowanych w 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspierania agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego.
b) Zamawiający wyklucza z postępowania Wykonawcę powiązanym osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania pomiędzy Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczeniu w spółce, jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;
- posiadaniu, co najmniej 10 % udziałów lub akcji;
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
4. TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA: 120 dni od dnia podpisania umowy.
5. OPIS SPOSOBU OBLICZENIA CENY
- Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.
- Cena oferty powinna być wyrażona w polskich złotych z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- Cena oferty może być tylko jedna, nie dopuszcza się wariantowości cen.
- Cenę oferty należy przedstawić na podstawie kalkulacji własnej, biorąc pod uwagę przedmiot zamówienia w zakresie określonym w niniejszym zapytaniu ofertowym.
- Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.
- Cena ofertowa powinna obejmować całość prac związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia i zawierać:
- koszty wykonania przedmiotu zamówienia z kosztami robocizny, materiałów i urządzeń wraz z ich dostawą na plac, kosztami użycia maszyn, narzędzi i sprzętu oraz z kosztami niezbędnymi do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia,
- koszty związane z urządzeniem, utrzymaniem i likwidacją zaplecza,
- koszty związane z wykonaniem ustawieniem i demontażem oznakowania i barier bhp i ppoż. na czas prowadzonych robót,
- koszty związane z ewentualnymi i niezbędnymi technologicznie robotami związane z realizacją przedmiotu zamówienia, które Wykonawca uzna za konieczne.
- W przypadku rozbieżności pomiędzy ceną ryczałtową podaną cyfrowo a słownie, jako wartość właściwa zostanie przyjęta cena ryczałtowa podana słownie.
6. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERTY:
- Ofertę należy sporządzić w języku polskim (czytelną i trwałą techniką) na załączonym druku „Formularz ofertowy” zgodnie z załącznikiem 1 do Zapytania ofertowego;
- Wraz z Formularzem ofertowym należy złożyć wypełniony załącznik Nr 2 do zapytania ofertowego – Wykaz osób z uwierzytelnioną kopię dokumentów potwierdzających posiadane uprawnienia, o których mowa w rozdziale 3 zapytania ofertowego.
- Oferta oraz składane łącznie z nią dokumenty muszą być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, a podpisy muszą umożliwić identyfikację tożsamości osób je składających tj. podpis powinien być złożony wraz z imienną pieczątką lub podpis powinien być czytelny z podaniem imienia i nazwiska przez osobę upoważnioną do reprezentacji Wykonawcy zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej (CEIDG). Jeżeli osoba/osoby podpisująca/e ofertę nie wynika z KRS lub z ewidencji działalności gospodarczej (CEIDG), to należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo dla tej osoby. Pełnomocnictwo to musi w swej treści wyraźnie wskazywać uprawnienia tej osoby do składania oświadczeń woli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, np. do podpisania oferty.
7. MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA OFERT.
- Ofertę wraz z załącznikami należy założyć formie papierowej w terminie do dnia 08 sierpnia 2024 r. do godz. 11:00 osobiście po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym lub za pośrednictwem poczty na adres Zamawiającego: Parafia św. Katarzyny i Najświętszego Serca Jezusowego w Koszutach, Koszuty 70, 63-000 Środa Wielkopolska (decyduje data wpływu oferty).
- Koperta zawierająca ofertę powinna być zaklejona i zaadresowana do Zamawiającego i oznakowana następująco: „Wymiana pokrycia dachowego na budynku kościoła” i zawierać nazwę i dokładny adres Wykonawcy.
- Oferta złożona po terminie bez względu na przyczynę, nie będzie rozpatrywana i zostanie zwrócona wykonawcy bez otwierania.
- Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie większej liczby ofert spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez danego Wykonawcę.
- Otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po upływie terminu składania ofert.
- Wykonawca związany jest ofertą 30 dni od upływu terminu składania ofert.
8. OCENA OFERT
Zamawiający dokona oceny ważnych ofert na podstawie następujących kryteriów:
CAŁKOWITA CENA OFERTY BRUTTO – (WAGA) 100 %
Za ofertę najkorzystniejszą zostanie uznana oferta kompletna zawierająca najniższą cenę
9. INFORMACJE DOTYCZĄCE WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
- Informacja o wyborze najkorzystniejszych oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej Zamawiającego.
- W przypadku, kiedy oferenci otrzymają identyczną liczbę punktów tj. podali taką samą najniższą cenę, Zamawiający zwróci się do tych podmiotów z prośbą o przedłożenie ponownie ofert zawierających cenę we wskazanym przez Zamawiającego terminie, po czym Zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę spośród ponownie złożonych ofert.
- W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację usługi, Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający unieważni wybór wyłonionego Wykonawcy i będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców znajdujących się na liście rankingowej.
- Zamawiający zastrzega sobie również prawo do unieważnienia zapytania ofertowego bez podania przyczyny.
10. PŁATNOŚCI
Płatności w ramach zadania będą zrealizowane w dwóch transzach po przedstawieniu prawidłowo wystawionych faktur:
a) Faktury zaliczkowej w wysokości 2,10% wynagrodzenia brutto należnego Wykonawcy lecz nie (wkład własny Gminy Środa Wielkopolska – w rozumieniu zapisów Rządowego Programu Odbudowy Zabytków )
b) Faktury końcowej która stanowić będzie pozostałą kwotę wynagrodzenia brutto należnego wykonawcy, o którym mowa § 4 ust. 1 umowy; (środki pochodzące z dofinansowania programu Polski Ład). Faktura końcowa w tytule będzie zawierała informację o numerze promesy tj.
RPOZ/2022/7091/PolskiLad
11. KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych:
1. Zamawiający informuje, że administratorem danych osobowych jest:
Ks. Roman Turoń – proboszcz Parafia pw. św. Katarzyny i Najświętszego Serca Jezusowego w Koszutach – tel. 519163773, email: rturon@wp.pl
2. Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z przepisami RODO, tzn. będą przetwarzane w celu/celach przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacji tego zamówienia
3. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO
4. Posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
5. Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c
ZAŁĄCZNIKI DO ZAPYTANIA OFERTOWEGO
- Załącznik nr 1 formularz oferty
- Załącznik nr 2 wykaz osób
- Załącznik nr 3 wzór umowy
- Decyzja konserwatora zabytków
- Opinie, uzgodnienia, postanowienia i inne dokumenty
- Pozwolenie na budowę
- Projekt architektoniczno-budowlany
- Projekt zagospodarowania działki
- Rysunek nr 1
- rysunek nr 2
- Rysunek nr 3
Proboszcz parafii św. Katarzyny i Najświętszego Serca Jezusowego
w Koszutach
Ks. Roman Turoń